חיפוש

היי, מסכם את החופשה המהממת שלנו בסיישל כדי לעזור לאחרים 🙂
הרכב – זוג + 2 ילדים (גילאי 3,6) + 2 סבתות 🤭
ימים – 12 ימים סה״כ.
טיסה – אתיופיאן איירליינס, דרך אדיס-סבבה. סה״כ עבר בסדר גמור, בלי שום עיכובים וביטולים. 4 שעות עצירה באדיס בכל כיוון. הילדים ישנו בשתי טיסות הלילה וזה היה ממש נוח.
סים – דרך airalo, עבד מצוין בכל מקום, לא זול והיינו צריכים להטעין כמה פעמים. יצא לנו בסוף איזה 80$ לאדם (וזה אחרי שהורדנו את ה-google photos backup).
רכב – שכרנו רכב לאורך כל התקופה, משום שהיינו 6 נפשות אז לקחנו רכב של 7 מקומות. שימו לב שאם מוסיפים מזוודות אז הרכב לא יכול להכיל הכל וצריך להצטופף ולשים ילד אחד על רגליים של מבוגר עד ההגעה למלון (לא ביג דיל בכלל). הזמנו דרך www.kreolcars-seychelles.com, היו בסדר גמור גם במאהה וגם בפרסלין. הכל בזמן, רכב נקי ושמור, שום בעיות.
קראתי לא מעט תגובות על הקושי בנהיגה. אני אישית התרגלתי אחרי חצי שעה והכל היה בסדר, אבל הכבישים אכן קשוחים, תעלות עמוקות בצדדים, עליות תלולות וצריך לנהוג מאוד מאוד בזהירות. אין מה לדבר על נהיגה בלילה במאהה (פרט לנהיגה של כמה דק׳ למסעדה) – מסוכן. בפרסלין קצת יותר בסדר אבל עדיין צריך להיזהר.
מזג אוויר – אוגוסט הוא לא החודש המומלץ להגיע לסיישל אם אתם רוצים בעיקר שמש, מים צלולים ותמונות כמו שיש באינסטוש. באוגוסט יש רוחות דרום מזרחיות שגורמות לים בצד המזרחי להיות די סוער וגם בחופים שנמצאים יחסית בתוך מפרצים יש גלים. החול עולה מהקרקעית ולכן לא תמיד אפשר לשנרקל. 80% מהזמן היה לנו מעונן עם רוח. היתרון היחיד בעיני – פשוט לא היה חם, היה נעים כל הזמן, בקושי הזענו. בדיעבד הייתי מזמין בחודשים המומלצים יותר.
יום 1 – נחתנו אחה״צ במאהה, לקחנו את הרכב ונסענו לדירה גדולה מאוד שלקחנו ב-Marie Laure Suites. זה מלון דירות שכולל ארוחת בוקר (מאוד בסיסית) ובריכה (מאוד בסיסית), בסיסי ולא יקר (עלה לנו 1,800 יורו ל-6 נפשות ל-6 לילות – יחסית זול לסיישל). זו הייתה החלטה טובה משום שמאהה אי גדול ויש הרבה מה לראות, אז העדפנו לא להשתגע עם מלון יקר ולקחת דירה נוחה במיקום טוב וממנה לטייל עם הרכב כל יום. ארוחת ערב ב-Baobab Pizzeria. טעים מאוד ויחסית לא יקר.
יום 2 – התעוררנו ליום מעונן (רוב הטיול היה מעונן), לקחנו את הרכב ויצאנו לחוף Beau Vallon. מאוד יפה וגדול. המשכנו צפונה והגענו ל-Sunset Beach. חוף בתולי יפהפה, תחנו בחוץ צמוד לכביש ותרדו ברגל. לצערנו התחיל גשם אז לא חווינו את היופי של המקום אבל מומלץ מאוד. המשכנו צפונה לארוחת צהריים ב-Rockpool Bar&Resturant (נחזור לדבר על המסעדה הזו בהמשך). אחלה אוכל ונוף מהמם על הים. חזרנו לנוח בחדר ובערב יצאנו למסעדה שנמצאת במלון Story שנקראת Trader Vic's. מסעדה יפיפיה, אוכל טעים, ושימו לב שבסופ״ש בדר״כ מנגנים מוזיקה חיה. היה טעים וכיף, ואפילו רקדנו קצת סלסה (אנחנו רקדנים), אפילו הילדים רקדו. אחרי הארוחה מומלץ לעשות סיבוב במלון שמואר מאוד יפה בלילה.
יום 3 – התעוררנו לבוקר שמשי! מיד יצאנו לטיול והתחנה הראשונה הייתה תצפית מטריפה על Eden Island. למקום קוראים –
View Point Over Victoria And Eden Island
לא לוותר! אחרי סט צילומים המשכנו לכיוון Four Seasons ובדרך במקרה עצרנו ליד
Fruits and Vegetables Market (Bazar)
עברנו את הכביש לחוף וגילינו חוף מהמם עם דקלים מיוחדים. היה אחלה תמונות 🙂 המשכנו והגענו ל-Four Seasons לחוף Petit Anse. כפי שכולם כתבו פה, אם אתם לא אורחי המלון אתם תתבקשו לחנות בחוץ ואז יש בערך 15 דק׳ הליכה למטה לחוף (להבנתי אין חופים פרטיים בסיישל וגם חופי המלון מחויבים לאפשר כניסה לאורחים מחוץ למלון). הליכה לא קלה עם שני ילדים אבל צלחנו את זה. החוף יפה ממש אבל שימו לב לכמה דברים!
א. אין מכירה של כלום אם אינכם אורחי המלון – תגיעו מצוידים!
ב. יש גאות מאוד אגרסיבית בסיישל וכבר באזור 15 בצהריים אם התיישבתם רחוק מהמים – המים יגיעו אליכם! אז מראש מומלץ לשבת כמה שיותר רחוק מהמים.
הים היה די גלי (כיאה לאוגוסט לצערי) אבל המשכנו עד סוף החוף ושם גילינו לשימחתנו שונית מהממת. עשינו שנורקלינג שעתיים, כולל הילדים שהיו בטירוף. המלצה!!! תיקנו את המסיכה המלאה של דקאתלון, הקניה הכי טובה שעשיתי. יש גם לילדים במידת ג׳וניור. אפילו התאים לילד בן 3.
בחזור ביקשנו טובה מאחד מעובדי המלון שהקפיץ אותנו כל הדרך עד החניה תמורת טיפ קטן (לבוא עם ילדים בוכים לפעמים עוזר 🙂
חזרנו עייפים ומרוצים ואכלנו את הארוחה הכי טובה בטיול ב-Wooden House Cafe. הכל היה פשוט טעים בטירוף.
יום 4 – יצאנו לעוד יום טיול, עצירה ראשונה הייתה ב-Venn's Town, משלמים איזה 100 רופי למבוגר (ילדים חינם) ונכנסים לשמורה נחמדה שבסופה יש תצפית מאוד יפה על הצד המזרחי של מאהה. שווה ביקור. משם המשכנו ל-Tea Factory, שום דבר מיוחד, אפשר לוותר. קנינו ארוחת take away ב-Island Cafe שאין לי מושג איך יצאה רק 500 רופי ל-6 אנשים (כנראה טעות) ונסענו לחוף של המלון המדובר Ephilia – חוף Port Launay. חוף מאוד יפה, מומלץ מאוד, לצערי עקב הגלים לא הצלחנו לשנרקל אבל להבנתי שיש שם שונית קצת בעומק. היו כמה שעות כיפיות, אפילו זכינו בשמש 🙂 ניראה שהמלון באמת מטורף, ובניגוד ל-Four Seasons אפשר לגמרי לשבת בבר על החוף ולשתות ולאכול גם אם אינכם אורחי המלון. יש לא מעט סירות שמציעות ספורט ימי גם.
חזרנו לארוחת ערב במקום שאני לא מבין איך לא הוזכר פה (כנראה) – Barefoot Restaurant שנימצא ממש מעל ל-Rockpool שהוזכר קודם. תקשיבו, זה שוס ונפלנו על שקיעה יפה מאוד. יש שם ספות שפשוט שוכבים מול השקיעה, והיינו לבד במסעדה. האוכל לא היה להיט אבל אווירה משוגעת. מומלץ!!!
יום 5 – התעוררנו לקשת בענן ויצאנו ליום טיול נוסף (כמובן…) הפעם היעד הסופי היה Cap Ternay ולא היו עצירות פרט לספסל הכתום הענק אחרי חוף Port Launay. חונים מחוץ לשמורה של Cap Ternay והולכים 10 דק׳ (ורואים סרטנים אדומים מטורפים בכל מקום). הגענו לחוף די יפה והיה שפל אז הצלחנו להיכנס בערך 500 מטר לעומק עם הילדים. ראינו סטינגריי בעומק מטר! מטורף. ואז התחיל גשם וגם גאות אז יצאנו בלי לשנרקל יותר מדי, אבל זה לגמרי ספוט טוב לשנורקלינג וצלילות ואכן היו סירות עם צוללנים באזור. תקפידו להגיע מוקדם בבוקר כשיש שפל. שימו לב שאין שום חנות בחוף אז גם פה – להגיע מצוידים עם אוכל ושתייה.
ביציאה מהשמורה הפקח הראה לנו עקרב שהולך לו בגודל ראש של בן אדם, מטורף. חזרנו לאזור הדירה שלנו והלכנו לראות שקיעה בספוט מאוד יפה ומומלץ שנקרא View Point Anse Major. למי שמחפש לעשות שביל קליל של כמה ק״מ, שימו לב שמתחיל שם שביל שמגיע עד החוף עצמו ואמור להיות יפה (לא עשינו אותו).
יום 6 – יום אחרון במאהה, שינסנו מותניים והלכנו לעשות את הטראק של Copolia Trail. משלמים 100 רופי למבוגר. שמעו, לא טריביאלי 🙂 עליה של שעה וחצי, עם שני ילדים קטנים ושתי סבתות. היה קשוח. אבל הפרס בסוף שווה את זה. תצפית מטורפת על Eden ועל הצד המזרחי. ואז כמובן התחיל מבול (תקנו מעילי גשם בדאקתלון – שלפנו מייד ומאוד עזר). הגשם הפסיק מהר וחזרנו את כל הדרך. סה״כ כמעט 4 שעות, לא היה פשוט, מחליק וצריך מאוד להיזהר, במיוחד אם אתם עם ילדים – תביאו נעלי הליכה טובות או סנדלים טובים, הרבה מים וצידה לדרך (פירות, חטיפים לילדים). סה״כ חוויה מאוד מיוחדת ומגבשת ושמחנו שעשינו את זה. אכלנו ארוחת צהריים במקום קטנטן ומיוחד בשם Bites for Health Snack Shop – יש שם רולים מאוד מאוד טעימים, לא יקר (הכל יחסי כמובן…). ארוחת ערב אחרונה במאהה במסעדה הודית בשם Mahek, אחלה אוכל אבל אווירה קצת יבשה ומשעממת, אולי נפלנו עם ערב חלש.
יום 7 – החזרנו את הרכב בנמל ועלינו על מעבורת לפרסלין. כמה דברים חשובים (!!!) על המעבורת: כמובן שזה תלוי עונה אבל באוגוסט הים די סוער. הרוחות הם דרום-מזרחיות ויש לכך השפעה. השיט ארך כשעה והיה קשוח. למזלנו לקחנו כדור חצי שעה לפני והיינו בצום (גם ללא שתיה – חשוב!) במשך שעתיים אז צלחנו את זה. מלא אנשים הקיאו והרגישו על הפנים. אל (!) תיקחו את המעבורת הזו אם יש לכם מחלת ים. קחו טיסה או תוותרו על פרסלין ולה-דיג.
לקחנו שוב רכב והגענו למלון חלום! Coco De Mer. קראתי ביקורות טובות ופחות, אני מאוד מאוד ממליץ. מיקום מטריף, צוות מאוד חמוד, אחלה בריכה, אחלה ארוחת בוקר, בערב אחד הייתה הופעה חיה מדהימה, אחלה נוף כשיש שקיעה טובה. החוף של המלון לא רלוונטי לבטן-גב, לפחות לא באוגוסט, כי היה מלא אצות שנדדו עקב הרוחות, אבל לא ביאס אותנו כי לא בנינו עליו. המלון גם מאפשר לקחת סאפ או קיאק בחינם שזה נחמד, וגם משכיר ציוד שנורקלינג למי שרוצה. יש בר בבריכה במחירים סבירים (שוב, הכל יחסי). סה״כ נהננו מאוד. ארוחת ערב ראשונה במלון – היה אחלה.
יום 8 – לקחנו רכב וכהרגלנו יצאנו לטיול. עצירה ראשונה הייתה בחוף מטריף (!) בשם Anse Volbert. בדיעבד היינו צריכים להשאר שם יותר. החוף מאוד ארוך וגדול וסופר יפה. המשכנו לחוף הכי מפורסם בפרסלין – Anse Lazio. חונים בחוץ ב-100 רופי או אומרים שרוצים להגיע לאחת המסעדות ואז אפשר להיכנס ללא תשלום. סה״כ אחלה חוף, לא משהו שלא ראינו לפני כן במאהה. יומיים לאחר מכן גילינו את השונית המטורפת שלו, נדבר על זה 🙂 אכלנו צהריים ב-le Chevalier הצמוד לחוף. סה״כ אחלה חוף לבלות חצי יום ואפשר להתפנק על קוקסים טריים ב-50 רופי. חזרנו למלון ואכלנו שוב ארוחת ערב במלון (מבחר המסעדות בפרסלין מוגבל הרבה יותר מאשר במאהה, בטח באזור של Coco De Mer).
יום 9 – נשארנו במלון להנות מהבריכה ומסאג׳ים, בערב רצינו לאכול בחוץ, נסענו ל-Anse Georgette במטרה לראות שם את השקיעה ולאכול באחת ממסעדות המלון Constance Lemuria, אבל מסתבר שאחרי 17 אחה״צ אי אפשר להיכנס מהכניסה של המלון (הכניסה היחידה לחוף) אלא אם כן הזמנתם מקום באחת המסעדות שלו. אז קחו בחשבון. עשינו פרסה ונסענו עד שמצאנו את Bliss Hotel ואכלנו שם בקטנה, מקום נחמד על החוף.
יום 10 – יום שנורקלינג! הזמנו סירה פרטית דרך https://www.infinitycharterseychelles.com/ , עלה 650 יורו לכל היום לכולנו, כולל ארוחת צהריים, שתייה, בירה, ציוד שנורקלינג. סירה ברמה גבוהה, קיבלנו שני חבר׳ה סקיפרים שהיו ממש אחלה, עוזרים, מסבירים, אחראיים (אני סקיפר בעצמי אז מבין דבר או שניים…) עצירה ראשונה הייתה ב-Felicite, השונית עצמה די מתה אבל מלא דגים והיה מדהים. משם המשכנו ל-Coco Island. היו גלים והיה מסוכן לשנרקל שם אז לא עצרנו (יש גם עלות של 20 יורו למבוגר אם עוצרים לשנרקל שם). המשכנו ל-St. Pierre והיה אחלה ספוט לשנורקלינג, נהנו מאוד. משם ארוחת צהריים ב-Curienuse (כולם עוצרים שם, יש איזה האנגר כזה שמגישים את האוכל). זה ידוע בתור אי הצבים, לא ממש עניין אותנו (גם צריך לשלם 20 יורו למבוגר), אז המשכנו לצלילה ב-Anse Lazio שהיה הספוט הכי טוב בטיול! מלא דגים, סטינגריים ענקיים, מהמם. עוד עצירה לשיחה ב-Anse Georgette והביתה. יצאנו ב-10:00, חזרנו ב-16:30. הגענו למלון לשקיעה מהפנטת ושוב אכלנו במלון (הפעם בבופה).
יום 11 – יום אחרון! שיט ללה-דיג. לקחנו מעבורת (15 יורו למבוגר לכל כיוון), הגענו ב-9:15, לקחנו נהג קולנועית לכל היום ב-2,500 רופי. הרבה אנשים עושים את לה דיג באופניים, לנו לא היה רלוונטי עקב הילדים והסבתות. עצירה בחוף ממש יפה Anse Grosse Roche לתמונות, המשכנו לשייקים ב-Bikini Bottom ו-Sunset Bar, ואז לפנינה – Anse Source d'Argent. כנראה באמת החוף מהיפים בעולם אם לא היפה שבהם. נמצא בתוך שמורה, יש כמה חופים שעוברים ביניהם, כמעט בכל אחד יש בר שייקים. המזג אוויר לא האיר פנים, כמעט לא הייתה שמש, הים היה גלי ומלא אבנים בכניסה למים (לראשונה בסיישל שנתקלתי), אז אני מרגיש שפספסנו את היופי העוצמתי של המקום (גם לא לקחנו את הקיאקים השקופים, למרות שאני חושב שכדאי מאוד בהינתן מזג אוויר טוב כי זה נותן מבט על כל הפנינה הזו מהים עצמו). יום אחד בהחלט לא מספיק ללה-דיג וזה באמת כנראה האי הכי מיוחד. בדיעבד כנראה שהייתי סוגר מלון בו ולא בפרסלין אבל לקחת 3 מלונות עם שני ילדים היה עבורנו יותר מדי מעברים ורצינו להימנע מהסחבת.
יום 12 – גשםצ׳ק אאוט, החזרנו את הרכב, מעבורת קשוחה בים סוער חזרה למאהה (לא לשכוח להיות בצום ולקחת כדור!!!) ויאללה הביתה 🙂
לסיכום – אני לא אדם מאמין, אבל כנראה שיד האלוהים נגעה בסיישל. תהנו!