הישראלי היפה בסיישל – התאמה למנטליות הסיישלית מדריך למשתמש מעובדת מלון ישראלית
מצב השוק והישראלים
בשנים האחרונות חברת התעופה "אייר סיישל" (ובחגים ארקיע וחברות נוספות) מטיסות טיסות ישירות מתל אביב לסיישל מספר פעמים בשבוע. הטיסה אורכת 6:20 שעות בלבד, והפכה ליעד נגיש כמעט כמו אירופה עבורנו הישראלים, שתמיד אוהבים להגיע ליעדים שמשיים ואקזוטיים, מה גם כשמדובר באזור טרופי ומיוחד כמו באפריקה שהפך לכ"כ נגיש במרחק טיסה.
בחלק מהמלונות, הישראלים בתפוסה של 70% מהאורחים, ולא רק בחגים ובחופשים גדולים עם ילדים. עובדי התיירות (ומדובר ברוב תושבי המדינה ועובדים בינלאומיים) מכירים אותנו, מתבססים עלינו ואף יודעים להגיד מילים בסיסיות בעברית. הם ממש חווים אותנו כקהל יעד מרכזי שלהם, ולא תמיד פחות מגרמנים וצרפתים שמגיעים בטיסות לא ישירות לרוב בניגוד לאפשרות שיש לנו.
השירותיות והמנטליות הסיישלית
בארץ שלנו הכל מהיר, הסטנדרט מאוד גבוה וגם הציפיות, השירות והיחס שיש אצלנו במיוחד במקומות בהם אנחנו מתארחים ומשלמים את מיטב כספנו עבורם. כשמגיעים לסיישל, מבינים שהדברים שם מתנהלים קצת אחרת. המנטליות הסיישלית איטית בהרבה מהישראלי הממוצע, ולא כל עובד שירות ימהר לקבל את האורחים בברכה ובחיוך (לצד כאלה שכן כמובן), במיוחד כשחלקם עובדים שם בעל כורחם ומפרנסים משפחות עם ילדים מגיל צעיר מאוד.
הדבר יכול להיות אף מורט עצבים לנו הישראלים, במיוחד כשאנחנו רעבים, עייפים אחרי טיסה או אפילו רק מצפים לשירות מן השורה. אנחנו ממליצים לכם לנסות להבין ולהתחבר לקצב הסיישלי מראש ולקחת את הדברים באיזי, זה רק לשבוע 🙂
הישראלי היפה? שגרירות ישראלית במיטבה
בנימה אישית, הישראלים הם מרקט מרכזי בסיישל לפחות מאז הקורונה. ובתכלס, אין עלינו. הכי חברותיים, חמים, מעריכים, סחבקים ומתחברים בקלות. נותנים טיפים יפים ונדיבים לעובדים ומפרגנים את הביקורות הכי טובות באתרים בתום הביקורים- ממש גאווה ישראלית.
לצערי, מספר פעמים במהלך השהות שלי כעובדת מלון נתקלתי גם ביחס לא נעים כלפי העובדים המקומיים (שחלקם אכן ידועים במנטליות איטית ולא תמיד שירותית שלהם), או בעובדים הבינלאומיים, בגלל אי הבנות שקרו, חוסר מידע שהועבר או נבדק מראש, מחירים גבוהים או כי דברים לא נענו ישר במקום. לפעמים היו מעברים על נהלי המלון כמו שעות פתיחה או כניסת ילדים לאזור שמודגש רק למבוגרים, ולפעמים גם קרו מקרים קיצוניים יותר כמו צעקות, קללות או השחתה של רכוש ועשיית צרכים בשטחים ציבוריים.
בסוף, מבחינתי מדובר בקומץ קטן, אבל חוויתי על בשרי ובמה עיניי איך אפילו האחוזים הבודדים האלה גורמים לתמונה שלילית ונרתעת שנוצרת מולנו, ושלא תמיד בצדק.
התיירות והאהבה שלנו לאנשים ולעולם יכולה לתרום למחשבה עלינו להיות טיפה יותר חיובית. בואו לא נשכח להיות שגרירים טובים ❤️